Siirry sisältöön
Mistä verenvuoto seksin jälkeen voi johtua?
ID 313001
Hei, harrastettiin ekaa kertaa seksiä poikkiksen kaa viikonloppuna. Sen jälkee mulla on tullu melki joka päivä veristä vuotoa. Tiedän että ne ei oo menkat. Mitä teen, en uskalla kertoo äitille.

Asiantuntija vastaa
14.11.2024 klo 09:00 , Väestöliitto
Hei,
kiitos yhteydenotostasi. Hyvä, että selvittelet mieltä askarruttavaa asiaa. Suosittelen, että tulet juttelemaan tästä seksuaalineuvontachattiimme. Lisätietojen valossa asiaan on mahdollista antaa selkeämpi vastaus. Voit mennä keskustelemaan asiasta myös kouluterveydenhoitajan luokse.
On mahdollista, että seksissä on tullut limakalvoille hankaumaa tai nirhaumaa, joka voi vuotaa verta. Tällainen verenvuoto on yleensä niukkaa ja loppuu parissa päivässä. Kyse voi olla muustakin, mutta pohdinnan lisäksi tarvittaisiin hieman tarkennettuja tietoja.
Jos vuoto jatkuu vaan ja sen lisäksi tulee muita oireita, niin hakeudu lääkärin vastaanotolle asian selvittelemiseksi. Voit lukea tarkempia ohjeita lääkärin vastaanotolle hakeutumisesta artikkelistamme.