Siirry sisältöön
Olenko lopettanut e-pillerit väärin?
ID 307821
Hei! Lopetin pillerini juuri söin Rigevidonia lopetin ne niin että otin tyhjennys vuoto pillerin viellä kerran niin voiko ne lopettaa niin koska nyt on mahakipua ja vihlontaa ja normaalisti nyt pitäisi ottaa sitten ihan normaali pilleri mutta koska lopetin ne niin en ota … pitääkö huolestua että tein jotain väärin

Asiantuntija vastaa
28.05.2024 klo 13:40 , Väestöliitto
Hei,
et ole tehnyt mitään väärin. On tavallista, että uusi terveyteen liittyvä oire huolestuttaa, mutta hienoa on se, ettet jää asian kanssa yksin, vaan pyydät tilanteeseen neuvoa.
Rigevidon-tablettien käytön voi lopettaa milloin tahansa. Samalla loppuu niiden ehkäisyteho, joten kannattaa käyttää muuta ehkäisymenetelmää, jos raskaus ei ole toiveena.
Ymmärsin, että lopetit ne lumetablettien aikana, jolloin tyhjennysvuoto yleensä tulee, joten voisiko mahakipu ja vihlonta selittyä kuukautisiin liittyvillä kivuilla? Jos vatsakipu ja vihlonta jatkuu edelleen, varaa aika lääkärin vastaanotolle kivun syyn selvittämiseksi. Voit lukea lisää lääkäriajan varaamisesta artikkelistamme.
Toivottavasti vastauksesta on sinulle apua. Voit tulla juttelemaan asiasta lisää seksuaalineuvontachattiimme.