Siirry sisältöön
Onko normaalia, jos on kellertävää valkovuotoa, joka haisee tunkkaiselta?
ID 308029
Moi onko normaalia jos on kellertävää valkovuotoa joka haisee tunkkaiselta. En tiedä onko minulla joku tulehdus ja olen googlettanut eri tulehduksia mutta mikään oireista ei oikeen matchaa? Mikä minulla voisi olla. Olen 15 v.

Asiantuntija vastaa
04.06.2024 klo 14:40 , Väestöliitto
Moi,
hyvä, että selvittelet asiaa. Valkovuodon muutokset voivat liittyä johonkin tulehdukseen. Suosittelen sinua varaamaan ajan lääkärin vastaanotolle. Voisitko ottaa asian puheeksi kodin aikuisten kanssa? He voisivat ehkä auttaa sinua lääkäriajan varaamisessa? Jos se ei ole mahdollista, voit lukea tarkemmat ohjeet lääkäriajan varaamiseen artikkelistamme.
Lääkärin tutkimuksen ja mahdollisen näytteenoton perusteella saadaan selville, mistä tulehduksesta on kyse ja saat myös tarvittavat ohjeen sen hoitamiseen. Jos sinulla on ollut suojaamatonta seksiä, seksitauti voi oireilla kuvailemallasi tavalla, mutta kyseeseen voi tulla myös muu emätintulehdus.
Toivottavasti vastauksesta on sinulle apua. Halutessasi voit tulla keskustelemaan aiheesta lisää seksuaalineuvontachatiimme.