Siirry sisältöön
Onko normaalia kiihottua opettajasta?
ID 314577
Hei. Kyseessä on arka aihe. Minulla on yksi minua kovasti viehättävä opettaja. Olen jo pitkään ajatellut yhtä häntä seksuaalisesti, ja usein tyydytän itseäni, samalla fantasioiden hänestä. Tämä ei kuitenkaan vaikuta opiskeluuni tai muuten arkeeni negatiivisesti. Onko tämä normaalia?

Asiantuntija vastaa
20.01.2025 klo 15:36 , Väestöliitto
Hei,
kiitos viestistäsi. On tavallista ihastua, viehättyä ja myös fantasioida erilaisista henkilöistä. Joskus he ovat hyvinkin tuttuja, toisinaan etäisiä, mielikuvituksen tuotetta tai julkisuudesta tuttuja. Usein tällaisissa ihmisissä on piirteitä, jotka miellyttävät itseä tavalla tai toisella. Omat tunteet ja ajatukset eivät loukkaa ketään, vaikka itseä ne voivat toki hämmentää. Voit lukea aiheesta lisää artikkelistamme “Mitä ovat seksifantasiat?”
Omassa mielessä on lupa nauttia seksuaalisuudesta sellaisena kuin se on, sillä fantasiat ovat eri asia kuin teot. Jos sinusta tuntuu, että ajatukset ja tuntemukset ovat vastentahtoisia, eivätkä ne tuota sinulle nautintoa, voi kyse olla fantasioiden ja mieltymysten sijaan seksuaalisista pakkoajatuksista. Voit lukea tästä lisää artikkelistamme “Miksi seksuaaliset ajatukset tuntuvat ahdistavilta?”
Toivottavasti vastauksesta on sinulle apua. Voit halutessasi tulla keskustelemaan tästä lisää seksuaalineuvontachattiimme.