Siirry sisältöön
Pitääkö esinahka saada vedettyä kokonaan terskan taakse?
ID 315382
Hei, olen 21 vuotias mies ja minua on alkanut mietityttämään, kun en saa vedettyä esinahkaani “kokonaan” terskan taakse. Asia on aina ollut näin, eikä siitä ole ollut mitään haittaa tai kipuja itseni tai parini kanssa. En ole kuitenkaan varma pitäisikö asian olla näin vai tulisiko tästä myöhemmin jonkinlaista ongelmaa. Asian suhteen ei ole ollut mitään kipuja, eikä se tuntuisi olevan liian kireä, kunnes yrittää venyttää kokonaan taakse. Olisiko aiheesta tarpeellista ottaa yhteyttä johonkin vai ihan normaalihomma?

Asiantuntija vastaa
26.02.2025 klo 13:44 , Väestöliitto
Hei,
kiitos yhteydenotosta, jossa mietit arvioinnin tai yhteydenoton tarvetta terveydenhuoltoon esinahan osalta.
Kerrot viestissä, ettet saa vedettyä esinahkaa kokonaan terskan taakse. Muuta haittaa tai kipuja et ole siihen liittyen kokenut. Tämän tiedon perusteella ei ole ehkä mitään syytä tehdä asialle juuri nyt mitään? Eri asia tietenkin on, jos haittoja ilmaantuu.
Ahdas esinahka saattaa aiheuttaa esimerkiksi kipua seksissä tai toistuvia terskan tulehduksia. Tällöin on syytä miettiä lääkärin vastaanotolla, mitä asialle voidaan tehdä. Voit lukea aiheesta lisää artikkelistamme.
Toivottavasti vastauksesta on sinulle apua. Mikäli haluat keskustella tarkemmin, voit ottaa yhteyttä seksuaalineuvontachattiimme.